• Jatka kassalle

Huolto

Huollon puhelinnumero: 040 833 6635
Huollon sähköposti: huolto (ät) tietokonekauppa.fi
Huollon käyntiosoite: Itäinen Pitkäkatu 26, 20700 TURKU

Tietokonekauppa.fi huoltaa ja korjaa tietokoneita ja laitteita. Huollamme myös ohjelmisto- ja virusongelmaisia tietokoneita. Tärkeää nykypäivänä on muistaa varmuuskopioida tärkeät tiedostot talteen, sillä virukset vaanivat niin yrityskoneita kuin myös kotitietokoneita. Tärkeät valokuvat ja tiedostot on syytä varmuuskopioida useampiin paikkoihin. 

Takuuhuolto

Ennen kuin lähetät viallisen laitteen tai tuotteen meille huoltoon, varmista, että viallinen tuote on varmasti viallinen. Kannettavat, pöytätietokoneet, oheislaitteet ja näytöt huolletaan takuuaikana suoraan valmistajalla tai valmistajan valtuuttamassa huoltoliikkeessä. Valmistajan huolto-ohjeissa on kerrottu yhteystiedot.

Muiden viallisten tuotteiden palautukset, kuten TK:Kone -tietokoneet sekä komponentit toimitetaan meille takuuhuoltoon osoitteeseen:

Tietokonekauppa.fi
Itäinen Pitkäkatu 26
20700 Turku

Palautettavan tuotteen mukaan:
- vikaseloste
- kuittikopio
- palautusosoite, jos se on muuttunut 

Postin asiakaspalautusnumero on 610185.
Matkahuollon palautusnumero on 9501901.


Ota aina yhteyttä huoltoon ennen kuin lähetät tuotteen takuuhuoltoon.
Takuukorjattavaksi tuleva laite on oltava meillä ennen takuuajan päättymistä.

Palautettava tuote pitää pakata huolellisesti sen painon ja koon edellyttämällä tavalla. Käytä ensisijaisesti alkuperäistä pakkausta, jos mahdollista. Jos joudut pakkaamaan tuotteen ilman alkuperäistä laatikkoa, laita riittävästi pakkausmateriaalia tuotteen kaikille sivuille. Tuote ei saa heilua paketin sisällä. Tuotteen riittävä paketointi on aina lähettäjän vastuulla. Jos tuote rikkoontuu kuljetuksessa, emme ole velvollisia korvaamaan sitä. Kuljetusvahinkoja ei myöskään korvaa kuljetusliike, mikäli paketti on pakattu riittämättömästi. Tuotteen paketoinnin pitää kestää kuljetuksen aiheuttamat rasitukset ja pinoamisen. Jos palautettava tuote palautetaan särkyvänä eli tuote vaatii erilliskäsittelyä pakkauksensa vuoksi, on asiakkaan itse kustannettava palautuksesta aiheutuvat toimituskustannukset. Palautettavissa Intelin prosessoreille tarkoitetuissa emolevyissä on oltava kantasuojus päällä lähetettäessä.

Tietokoneet on aina pakattava pahvilaatikkoon ja laitettava jokaiselle sivulle 10-20 cm pehmustetta, esim. paljon rypistettyä sanomalehteä, kuplamuovia tai vaahtomuovia. Kiintolevyt ja muut komponentit pakataan laatikkoon ja riittävästi pehmustetta tuotteen ympärille. Jos mahdollista, laita komponentti antistaattiseen pussiin ennen paketointia. 

Muista tarkistaa ennen lähetystä että esimerkiksi emolevyn pinnit eivät ole vääntyneet. Kannattaa tarkistaa kanta valoa vasten eri kulmista. Asennusvirheistä tms. aiheutuneet fyysiset vahingot emolevyissä eväävät takuun. Tällöin veloitamme myös tarkastusmaksun.

Jos koneesi ei toimi uuden prosessorin asennuksen jälkeen, muista tarkistaa myös tukeeko emolevysi kyseistä prosessoria. Monet AMD:n ja Intelin emolevyt vaativat BIOS päivityksen uusien prosessoreiden kanssa. BIOS päivityksistä veloitetaan hinnaston mukaan.

Viallinen tuote korvataan ensisijaisesti samalla tai vastaavalla tuotteella jos alkuperäistä tuotetta ei ole enää saatavilla. Huoltoon lähetettävää osaa ei hyvitetä rahana vaan se korvataan vastaavalla tuotteella. 
Palautuksista tarkemmin Sopimusehdot -sivulla.

Tarkastusmaksu - kun viallinen tuote todetaan ehjäksi 

Muistathan, että toimivaksi todetusta takuuvaihtoon tai -huoltoon lähetetystä tuotteesta veloitamme hinnaston mukaisen tarkastusmaksun, jonka lisäksi veloitamme postikulut molempiin suuntiin, mikäli paketti on lähetetty meidän kustannuksellamme huoltoon. Testaa siis huolellisesti, että tuote on varmasti rikkinäinen, ennen tuotteen lähettämistä huoltoon! Muista myös sulkea pois mahdolliset omasta asennuksesta aiheutuneet rikkoontumiset, sillä jos tuotteessa on fyysisiä vaurioita, ei tuotetta voida korvata. Takuun edellytyksenä on, että tuotteessa olevat sarjanumerotarrat ja kaikki muut yksilöintitiedot ovat koskemattomia.

Emolevyt

Palauttaessa Intel -pohjaista emolevyä, kanta tulee olla suojattuna emolevyn mukana tulleella suojalevyllä mahdollisten kuljetusvaurioiden välttämiseksi. 
Emolevyt, kuten muukin suojaamaton elektroniikka pitää säilöä antistaattisessa pussissa kuljetuksen aikana staattisen sähkön aiheuttamien vahinkojen välttämiseksi. Kuten kaikki palautettavat tuotteet, myös emolevyt on syytä pakata huolellisesti niin etteivät ne pääse kuljetuksen tai postituksen aikana vahingoittumaan. HUOM! Emolevyn kanssa on aina lähetettävä myös emolevyyn kuuluva takapaneelilevy.

Kiintolevyt 

Emme vastaa huollon tai asennuksen yhteydessä tuhoutuneista tai kadonneista tiedostoista. Muistathan varmuuskopioida kiintolevysi tiedostot säännöllisesti sekä aina ennen takuuhuoltoon lähettämistä. Varmuuskopiointi on asiakkaan vastuulla. Tietokoneen tai kiintolevyn tullessa huoltoon/asennukseen emme automaattisesti varmuuskopioi tiedostoja. Takuuhuollon lisäpalveluna voidaan ottaa varmuuskopiot tiedostoista, mikäli ne ovat lukukelpoisia sellaisenaan. Tiedostojen varmuuskopiointityöt veloitetaan hinnastomme mukaan.

Komponentteina ostettu ja asiakkaan kokoama tietokone 

Veloitamme tietokoneen tarkastusmaksun sekä kokoonpanotyön, jos tuot tai lähetät takuuhuoltoon tietokoneen, joka on ostettu meiltä osina. Tällöin huolto etsii vian, purkaa ja kasaa tietokoneen. Työt veloitetaan hinnastomme mukaan. Kokoonpanossa saa olla muualtakin ostettuja komponentteja. Vain meiltä ostetut komponentit menevät meillä takuuseen.

Kotikäynti tai yrityskäynti

Suoritamme huolto- ja asennustöitä myös paikan päällä yrityksissä ja kodeissa. Meiltä on myös mahdollista saada tietokoneasiantuntija käymään teillä paikan päällä yrityksessänne tai kotona korjaamassa tietokone, laittamassa asetukset kuntoon tai asentamassa vaikka virustorjuntaohjelmisto asiakkaan tietokoneeseen.

Palveluihimme kuuluu myös tietojen pelastaminen kiintolevyiltä, joiden tiedostojärjestelmä on vioittunut, mutta kiintolevy on kuitenkin fyysisesti toimiva.